• 1402/02/20
  • - تعداد بازدید: 23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
بیمارستان شهید مطهری مرودشت

عملکرد بخش های دیالیز و کولیز بیمارستان شهید مطهری مرودشت در سال 1401

.

دکتر نجفی: 14 هزار و چهارصد و نوزده خدمت در بخش های دیالیز وکولیز بیمارستان شهید مطهری مرودشت در سال 1401 انجام پذیرفت.
 
 
 
 
 
 به گزارش روابط عمومی بیمارستان شهید مطهری مرودشت، دکتر نجفی رئیس بیمارستان ضمن گرامیداشت 18 اردیبهشت روز جهانی تالاسمی و بیماران خاص و صعب العلاج در رابطه با عملکرد بخش های دیالیز و کولیز در این مرکز گفت: بیمارستان مرودشت سال 1401 توانسته در بخش های دیالیز و کولیز 14 هزار و چهارصد و نوزده خدمت به حدود 3 هزار مراجعه کننده داشته باشد.
 
 
 
 
 
 
رئیس بیمارستان عنوان کرد: همودیالیز رایج ترین نوع دیالیز است. در این روش از یک صافی دیالیزبرای برداشت مواد زاید و مایعات اضافی از خون استفاده می‌شود. خون از بدن گرفته شده و توسط فیلتر دیالیز تصفیه می‌شود. خون تصفیه شده سپس به بدن باز می‌گردد و این عملکرد توسط دستگاه دیالیز انجام میگردد.
دکتر نجفی در ادامه توضیحات فوق بیان داشت: ما در بخش دیالیز سالانه به حدود یک هزار و ششصد بیمار و در بخش کولیز این تعداد به یک هزار و چهارصد بیمار خدمت رسانی داشته ایم وی در رابطه با خدمات رایگان به بیماران افزود: در این بخش ها بعضی از خدمات دارویی و همچنین ویزیت پزشکان متخصص از جمله فوق تخصص کلیه و متخصص اطفال وکارشناس تغذیه به صورت رایگان بیماران را ویزیت و به وضعیت بیماران رسیدگی می کنند.
دکتر نجفی رئیس بیمارستان در پایان سخنان خود اعلام کرد: افزایش بیماران دیالیزی و فرسوده بودن تجهیزات معضلی است که در این بیمارستان مورد توجه قرار گرفته است؛ به همین دلیل بر خود واجب میدانم جهت رفاه حال بیماران از همکاران و خیرین حوزه سلامت دعوت بعمل آوریم با بازدید از بخش های مربوطه و اطلاع از نیازمندی‌های این بخش ها که شامل تعمیر و تعویض دستگاه های بخش دیالیز می باشد در امر خیرخواهانه ما را همراهی کنند.هوشمندی
 
پایان خبر
  • گروه خبری : گروه های مطالب,اطلاعیه ها
  • کد خبری : 78494
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید